4 sept. 2012

Back to school (2012)

Hey!

I hope you had a great back to school.  I also back to school this morning, this is a detail of my outfit.  When i'm going to school i like to be comfortable and simple. But there is one day that i like to be perfect and this day is the first day of school. For me the first impression is really important so i like to make a good impression. My outfit is simple but sophisticated (of course!). I am wearing my blazer from Zara, a simple white T-shirt, a skinny black jeans, boots and my faithful Vanessa Bruno bag.  Et voilà!

Have a nice day!



Hey!

J'espère que la reprise s'est bien passée pour tout le monde. J'ai également repris les cours ce matin, voici un détail de ma tenue. Je suis plutôt du genre à ne pas me prendre la tête, je recherche avant tout le côté confortable plutôt que le côté esthétique.  Bien entendu je ne m'habille pas non plus n'importe comment (je suis censée être blogueuse mode non?!). Ceci dit il y a un seul jour dans l'année où je veux être impeccable et c'est évidemment la rentrée. Je pars du principe que la première impression est toujours  la meilleure.  Pour ce qui est de ma tenue, c'est assez simple mais sophistiqué quand même.  Je porte mon blazer Zara, que je ne porte pas assez souvent d'ailleurs, un simple t-shirt blanc, un slim noir et des bottines à talons, sans oublier mon fidèle sac Vanessa Bruno que je prends (trop) souvent en ce moment. Et voilà le tour est joué!

 Bonne rentrée à tous!







Blazer: Zara   T-shirt: ? Jeans: H&M   Boots/Bottines: Pull and Bear   Bag/Sac: Vanessa Bruno

26 commentaires:

Lucie P. a dit…

J'adore :) Un look parfait !



xx
Lucie

Francesca Romana Capizzi a dit…

What a perfect outfit!! I love it, so chic!

Don't Call Me Fashion Blogger
Bloglovin'
Facebook

Lilith a dit…

I love this! Simple, and perfect
xo
lilithfashion.blogspot.com

fashion nightmare a dit…

STILL IN LOVE WITH YOUR GORGEOUS HAIR.


xx,
*http://like-a-good-old-fashion-nightmare.blogspot.com


.

Karolina a dit…

you looked great! you've got super shoes :)
thank u very much!
kisses xoxo

polasoleille a dit…

I am loving classic outfits. I am enchanted with the shirt.

Alexa a dit…

wow this is such a perfect and classy outfit! so chic and cute! i love it <3 hope you had a good first day! i wish you the best school year ever

Alexa <3
http://sleepeatbreathefashion.blogspot.com/

Mandy@OrangeAutumn a dit…

Super cute, love the boots!!

the brunette complex a dit…

Super look de rentrée! J'ai aussi fait la mienne hier, j'avais opté pour une veste rose poudré, mais le reste de mon look était semblable au tien! J'adore le tien!

http://thebrunettecomplex.blogspot.fr/

Kim a dit…

t'es trés jolie! je suis d'allemagne.. peut etre tu vas regarder mon blog aussi?:))
http://kimheartit.blogspot.de
bises

The Fashion Milkshake a dit…


Great post!

3 words LOVE YOUR STYLE :)

I'm an instant follower of you now :)

Please feel free to check out my blog if you have the time

p.s Do you want to win a Snake Wrap Earring?! Enter my giveaway!

Love,

Janice
the-fashion-milkshake.blogspot.nl

Mariah a dit…

Great blog!! Following :)

Mariah

Coco a dit…

great look!

Meganne a dit…

Very chic and polished! Great blog by the way!
Material Fixations

blackberryfashion a dit…

Amazing blazer! I'm following you now :)

http://anna-and-klaudia.blogspot.com/

Louise a dit…

You look absolutely gorgeous! I love this outfit xx

CMOS a dit…

amazing school style :)

kcomekarolina a dit…

cool!i love this style!



xoxo from rome
K.
kcomekarolina.com

Anthea Lau a dit…

amazing outfit with the blazer and those boots are perfect for your outfit!
would you like to follow each other?
A
xx
http://epiquemoi.blogspot.com

$100 Giveaway from Boticca:
http://epiquemoi.blogspot.com.au/2012/09/boticca-giveaway.html

Jane a dit…

You ce que j'aime ;-)

Jolie tenue !

Arden a dit…

You look so lovely - I love the black pieces, with the brown belt. xx

Les Folies de Flo a dit…

Un look simple et efficace ! les boots sont canons !

Buzz a dit…

Love it!

Kiss,
Laura

Be! a dit…

I love that kind of outfits, as you said before, simple but sophisticated! Just perfect.

Play with the trends a dit…

J'adore :)
Simple mais efficace !

Marion a dit…

jolie